باربری در گیشا ، اتوبار در گیشا

باربری گیشا، اتوبار گیشا : باربری و حمل و نقل در محدوده های نزدیک گیشا ( شهر آرا، امیر آباد، مرزداران، ستارخان)

باربری در گیشا ، اتوبار در گیشا

باربری گیشا، اتوبار گیشا : باربری و حمل و نقل در محدوده های نزدیک گیشا ( شهر آرا، امیر آباد، مرزداران، ستارخان)

اتوبار - اسباب کشی

اتوبار یعنی چه ؟

با مروری ساده در گذشته در خواهیم یافت که حمل و نقل زمینی بار از طریق انسان و چهارپایان انجام میشد ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی وسایل مختلفی ساخته شده که نتیجه آن دگرگونی روشهای حمل و نقل و باربری را در پی داشت. انواع و اقسام ماشینهای باربری ، قطار و ... باعث تحولی اساسی در صنعت حمل و نقل ایجاد کرد. 

اینکه واژه اتوبار از چه زمانی وارد فرهنگ واژگان فارسی شد چندان مشخص نیست ولی اتوبار اصطلاحی است که به شرکتهای باربری زمینی اطلاق میشود و بخش اول کلمه اتوبار یعنی اتو از ابتدای حرف اتومبیل و بخش دوم یعنی بار از ابتدای کلمهباربری  گرفته شده است و به مفهوم حمل بار زمینی و از طریق اتومبیل ( انواع ماشینهای حمل بار ) میباشد.

در حال حاضر شرکتهای متعددی در زمینه باربری ( شهری و بین شهری ) مشغول فعالیت هستند که از آنها تحت عنوان اتوبار یاد میشود. وظیفه اصلی این شرکتها جابجایی بار از نقطه ای به نقطه دیگر است و با توجه به تنوع بار و مسیر ماشینهای متفاوتی جهت جابجایی بهتر آنها تولید شده است. به عنوان مثال نمیتوان حمل مواد غذایی که شرایط خاصی را برای نگهداری و جابجایی طلب میکنند با همان ماشینهای حمل شن و ماسه انجام داد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر از واژه اتوبار بیشتر برای شرکتهایی استفاده میشود که در زمینه حمل و جابجایی اسباب و اثاثیه ( منزل و اداری ) فعالیت دارند و سایر شرکتها که توانایی و امکانات جابجایی هرگونه باری را دارند معمولا با واژه باربری میشناسیم.

همچنین بسته بندی وسایل و لوازم یکی از فعالیتهای جانبی این شرکتها است.